Ekonomi

Akaryakıt fiyatları elektrikli araçların popülaritesini artırıyor

İSTANBUL (İGFA) –Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi şirketi EY’nin (Ernst & Young) Mobility Consumer Index 2023 raporuna göre, uygun bütçeleriyle öne çıkan elektrikli araçlara, artan yakıt maliyetleri ve çevresel kaygılar nedeniyle ilgi artıyor.

Araba almayı planlayanların yarısından fazlası elektrikli araçları tercih ediyor.

2020’de kullanıma sunulan ve her yıl küresel otomotiv trendleri hakkında bilgi sağlayan EY Mobilite Tüketici Endeksi’nin en güncel versiyonu; araç almayı planlayanların yüzde 55’inin önümüzdeki iki yıl içinde tamamen elektrikli veya hibrit bir araç almayı planladığını ortaya koyuyor.

Daha da önemlisi ilk defa elektrikli araç (EV) almayı planlayanların motivasyonu çevresel kaygılardan çok yüksek yakıt maliyetleri.

EY araştırmasında elektrikli araç tercihinde ön plana çıkan faktörler arasında yüzde 38’lik oranla yüksek yakıt maliyetleri ilk sırada yer alıyor. Katılımcıların yalnızca yüzde 12’si sürdürülebilirliğin ulaşım modeli seçimlerini etkileyen bir faktör olduğunu söylerken, yüzde 28’i çevresel kaygıları ilk sıraya koyuyor.

EY Türkiye Mobilite Bölüm Lideri ve Ortağı Serdar Altay, EY Mobilite Tüketici Endeksi 2023 raporuna ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

Artan akaryakıt fiyatlarının ilk kez elektrikli araç alımı için en değerli motivasyon kaynağı olarak kaydedildiğini belirten Altay, “Bu yıl en büyük artış İsveç, Japonya ve ABD başta olmak üzere birçok ülkede görüldü. Potansiyel otomobil tüketicilerinin yarısından fazlası elektrikli araç almayı düşünürken, rapor ayrıca devlet teşviklerinin de elektrikli araçların benimsenmesinde büyük rol oynadığını ortaya koyuyor. Ancak akaryakıt fiyatlarının kademeli olarak düşmesi ve daha uygun seviyelere gelmesiyle birlikte, “MESKEN üreticileri için asıl zorluk, tüketicinin elektrikli araçlara olan talebinin devam edip etmeyeceği ve akaryakıt fiyatlarının düşmesi durumunda ne yapılması gerektiğidir. Tıpkı formda olduğu gibi, talep ve inanç yüksek olduğunda, otomobil üreticileri ivmeyi sürdürmek için tüketicilerin endişelerini gidermeye başlamalıdır.”

Türkiye pazarındaki durumun dünya pazarıyla paralellik gösterdiğinin gözlemlendiğini belirten Altay, “2021 yılına göre Türkiye’de yüzde 188 artışla toplam 8 bin 210 adet elektrikli otomobil satıldı. Toplamda 2 bin 849 adet satıldı. Vergi oranlarındaki artış, döviz kurlarındaki artış Pandemi sürecinin etkisi ve piyasada yarı iletken malzemelerin temininde yaşanan sorunlar olumsuz olsa da 2022 yılında elektrikli araç satışları 2021 yılına göre yaklaşık 3 kat arttı. , “dedi.

ortacaajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu